Jeśli nie masz kupujących – nie zarabiasz. Wiele osób nie potrafi prawidłowo zabrać się za poszukiwanie klientów dla swoich produktów bądź usług. Spędzają oni cały swój czas na budowaniu swojej witryny internetowej lub projektowaniu logo, a nie na szukaniu potencjalnych klientów. Nie zrozum mnie źle: logo i witryny internetowe są świetne i ważne jest, aby reprezentować siebie w sposób profesjonalny, ale na początku ważniejsze jest, aby po prostu zdobyć klientów! Przestań zwlekać, przestań planować i zacznij sprzedawać. Oto cztery sprawdzone strategie zdobycia pierwszych klientów.
Krok pierwszy: Utwórz stronę docelową
Zacznij od zakupu nazwy domeny i zbudowania podstawowej strony internetowej. I mam na myśli podstawową stronę. Na tym etapie Twoja witryna powinna być po prostu stroną docelową z formularzem, w którym użytkownicy mogą podać swoje dane kontaktowe. Dołącz kilka linków do mediów społecznościowych, wstaw proste logo i opublikuj. Inne rzeczy będziesz mógł dodać do swojej witryny później. Teraz wszystko czego potrzebujesz to obecność w sieci.
Krok drugi: Skontaktuj się z najbliższą siecią
Czy w Twojej bezpośredniej sieci jest ktoś, kto uznałby Twój produkt za wartościowy? Przyjaciele czy rodzina? Współpracownicy? A co z dotychczasowymi klientami? Jeśli prowadzisz inną firmę, czy któryś z Twoich obecnych nabywców odniesie korzyści z Twojego nowego przedsięwzięcia? Może się okazać, że zyskasz grono klientów już na samym początku.
Krok trzeci: Załóż bloga
Będziesz potrzebował obecności i wiarygodności, jeśli chcesz sprzedawać z sukcesem. Najłatwiej zbudować swoją wiarygodność za pośrednictwem bloga. Dzięki dobrze zarządzanemu blogowi możesz:
- Odkrywać i rozwijać relacje z klientami
- Przedstawić swoje rozwiązanie i otrzymać natychmiastową informację zwrotną
- Zyskać nowych klientów dzięki dobrych pozycji w wyszukiwarce Google
Nie musisz być świetnym pisarzem, aby dostarczać wartościowe treści. Po prostu zacznij budować treść i zobacz, jaki rodzaj odpowiedzi otrzymasz.
Krok czwarty: Skorzystaj z pomocy agencji generujących leady
Na rynku funkcjonuje wiele firm specjalizujących się w generowaniu leadów. Specjaliści w dziedzinie marketingu posiadają ogromną wiedzę i doświadczenie w pozyskiwaniu klientów. Dzięki nim możesz uzyskać natychmiastowe efekty i zacząć sprzedawać swoje produkty bądź usługi znacznie szybciej. Dowiedz się czym są leady b2b na interimsales.pl. Sprawdź w jaki sposób agencja generująca leady może pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu.