Aktualna sytuacja w Polsce, jak i generalnie w Unii Europejskiej oraz praktycznie na całym świecie powoduje, że pracodawcy, niezależnie od branży, w której działają, coraz częściej skłaniają się, a przynajmniej już wstępnie analizują możliwość reorganizacji pracy biurowej w stronę klasycznej pracy w modelu home office, czyli pracy z domu. Jednym z podstawowych problemów bezpośrednio związanych ze świadczeniem pracy w tym trybie jest jednak powtarzające się uskarżanie na zmęczenie dość powtarzalną pracą w sytuacji, gdy niemal nie ma od nich wytchnienia zważywszy na fakt, że centrum naszych czynności zawodowych przenosimy z biura firmowego do domu. Pojawia się też wiele w pełni uzasadnionych wątpliwości co do tego, czy domowe pielesze są aby optymalną przestrzenią jeżeli chodzi o efektywność, skuteczność wykonywanej pracy i w efekcie jakości dostarczanego, czy, jak kto woli, dowożonego produktu końcowego.
Pora zatem zastanowić się nad tym, w jaki sposób podnieść efektywność pracy świadczonej w formie wspomnianego modelu home office
Wskazówka w tym zakresie jest przede wszystkim jedna: nie pozwólmy, aby nowym zakładem pracy stał się nasz cały dom, bowiem wtedy w szybkim tempie sprawimy, że ta praca, która przecież z zasady ma być jedynie określoną częścią, wąskim wycinkiem rzeczywistości, stanie się jego centralną osią i po prostu wejdzie nam na głowę! Przygotowując nasz dom lub mieszkanie pod kątem wspomnianego biura domowego zarządzajmy dostępną nam przestrzenią w taki sposób, aby rzeczywiście było to tylko biuro w znaczeniu jednego, konkretnego pokoju wyposażonego w czystą przestrzeń, należyte oświadczenie, dostęp do elektryczności i… niewiele więcej!
Warto też pomyśleć o pozornych drobiazgach, takich jak chociażby zatyczki do uszu, dobre słuchawki, dobry głośnik montowany w pobliżu monitora oraz przykładowo stoper do drzwi. To często niewielki wydatek, a zakup któregoś z powyższych, oczywiście wysokiej jakości sprzętów może nierzadko odmienić efektywność naszej pracy w warunkach domowych, czyli tak zwanego home office. Warto pamiętać o tym, że uporczywy, utrzymujący się przez dłuższy czas hałas, pochodzący nierzadko wprost z zewnątrz może skutecznie rozpraszać naszą uwagę i powodować, że zamiast sprawnie realizować kolejne zadania służbowe, będziemy podirytowani, zmęczeni i całkowicie lub częściowo nieefektywni pod względem stricte zawodowym.