Wyobrażenia o wielkich halach mieszczących równie wielkie maszyny drukarskie to chyba najpopularniejsze skojarzenia z drukarniami. I chociaż częściowo faktycznie pokrywają się one z rzeczywistością, to działanie takich przedsiębiorstw różni się znacznie od modeli znanych jeszcze sprzed niespełna trzech dekad. Zasadniczą różnicą jest profil tej działalności, który uległ znacznemu rozszerzeniu.

Wydruki to nie wszystko

W tradycyjnej drukarni główną osią napędową biznesu są oczywiście ulotki reklamowe, gazetki, materiały promocyjne drukowane na papierze, notesy, książki, albumy, banery i bilbordy. Jednak współczesny rynek marketingowy, który dla drukarni jest głównym dostawcą zleceń, znacznie się zmienił, przez co zmianom musiał ulec też profil działalności drukarskiej. W związku z tym w nowoczesnych drukarniach produkuje się także:

– długopisy, breloczki itp. z grawerunkami

– koszulki i inne części garderoby z nadrukami

– pieczątki, buttony, siatki mesh

– taśmy samoprzylepne, etykiety

Różnorodność ofertowa proponowana przez nowoczesne drukarnie nie powinna jednak dziwić. Branża bowiem po prostu elastycznie przystosowuje się do przemian na rynkach zewnętrznych, dzięki temu łatwiej trafić jej potem do swoich odbiorców.

Usługi grawerowania w drukarniach

Oczywiście nie wolno zapominać, że nadal to druk ulotek, wizytówek, papierów firmowych czy katalogów sprzedażowych oraz gazetek reklamowych pozostaje dla wielu drukarni główną osią działania. Z drugiej jednak strony nie brakuje przedsiębiorstw nastawiających się na rozszerzanie swojej oferty chociażby o usługę grawerowania. Ta wykonywana jest często na ploterach laserowych, co zapewnia doskonałą jakość produkcji. Dlaczego jednak drukarnie, które kojarzone są przecież z drukiem papierowym, miałyby się zajmować zupełnie inną dziedziną usług, jaką jest grawerowanie? Odpowiedź jest prosta: szersza oferta to większa szansa na zyskanie klienta. Z kolei kompleksowość świadczonych usług i nieograniczanie się tylko do jednego profilu działalności sprawia, że drukarnie staje się bardziej profesjonalna i warta zaufania.

Ułatwienia projektowe

Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że w drukarniach takich jak K2 Print klient otrzymuje pełne wsparcie w zakresie każdej usługi. Przykładowo nawet jeśli nie ma własnego projektu wizytówki, pieczątki albo ulotki reklamowej, pomoże skorzystać z pomocy firmowych grafików lub tworzyć projekt samemu dzięki intuicyjnym kreatorom. Takie ułatwienie to kolejny atut w oczach klientów oraz większa pewność, że skorzystają oni właśnie z oferty tej konkretnej drukarni a nie konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.