W obecnych czasach prowadzenie sklepu internetowego to dla przedsiębiorcy oczywistość. Klienci coraz chętniej zamiast wybierać się do sklepu, wolą otworzyć komputer czy wziąć do ręki smartfon i w sieci załatwić swoje sprawunki. Przyjrzyjmy się ciekawemu rozwiązaniu dla prowadzących sklepy online – Shopify Headless.

  1. Dlaczego obecnie sklep online najlepiej prowadzić w Shopify?
  2. Shopify Headless e commerce – na czym polega podejście Headless na platformie Shopify?
  3. Jakie są wady i zalety modelu Headless?

Dlaczego dla branży e commerce Shopify Headless jest tak istotne? Spróbujmy dowiedzieć się więcej na ten temat.

Dlaczego obecnie sklep online najlepiej prowadzić w Shopify?

Shopify Polska to nowoczesne rozwiązanie, pozwalające spełnić oczekiwania klientów pod względem prowadzenia działalności online. Jest to aplikacja e-commerce, czyli platforma, poprzez którą można stworzyć i zarządzać swoim sklepem online. Shopify pozwala zarówno małym przedsiębiorstwom, jak i wielkim, globalnym firmom na sprawne, proste i bezproblemowe obsługiwanie klientów. Całość działa w modelu Software-as-a-Service, czyli na zasadzie subskrypcji. Obecnie Shopify, ze względu na łatwą integrację, intuicyjną obsługę, prostotę interfejsu użytkownika i możliwość dostosowywania wyglądu i funkcjonalności sklepu internetowego jest najkorzystniejszym rozwiązaniem dla firm.

Shopify Headless e commerce – na czym polega podejście Headless na platformie Shopify?

Shopify Headless to model budowy sklepów internetowych. Polega on na oddzieleniu części widocznej dla użytkowników (front end) od “zaplecza”, w którym zarządza się danymi e-commerce (back end). Chociaż rozwiązanie Headless Shopify jest skomplikowane i wymaga dodatkowego wysiłku, to jednak widoczna poprawa użyteczności witryny dla wielu osób jest wystarczającym argumentem, aby się na nie zdecydować.

Jakie są wady i zalety modelu Headless?

Największą wadą modelu Headless jest jego skomplikowanie. Wdrożenie go wymaga wiedzy informatycznej, której nie posiada przeciętny przedsiębiorca. W rezultacie konieczne jest zatrudnienie specjalisty. Skomplikowanie modelu Headless skutkuje jednak możliwością zachowania większej kontroli nad swoim sklepem. Pojawia się opcja integracji z innymi systemami, personalizacji i zmian w wyglądzie sklepu. Co więcej, można także cieszyć się szybszym ładowaniem, wysokiej jakości SEO i wygodnymi aktualizacjami. Należy jednak pamiętać, że model Headless wymaga także większych nakładów pieniężnych. Naturalnie zatrudnienie specjalistów do przygotowania witryny, a także późniejsze jej utrzymanie generuje koszty znaczniejsze, niż zwyczajne używanie Shopify.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.