Założenie własnego sklepu internetowego nigdy nie było prostsze, niż wcześniej. Oznacza to, że dzisiaj konkurencja na rynku e-commerce jest ogromna i chcąc osiągnąć sukces, trzeba umieć dotrzeć do klienta w kreatywny sposób. Metodą na wyróżnienie swoich produktów spośród innych sklepów online są filmy produktowe pokazujące daną rzecz w bardziej dynamiczny i przyciągający uwagę sposób, niż zwykłe opisy produktów ze zdjęciami.

Czy warto inwestować w filmy produktowe?

Nie da się ukryć, że koszt przygotowania wysokiej jakości wideo produktowego będzie wyższy, niż zamówienie opisu tekstowego. Czy więc warto decydować się na ten większy wydatek? Jeśli działasz w konkurencyjnej branży i twój sklep nie wyróżnia się niczym specjalnym spośród konkurencji ani nie chcesz konkurować niższą ceną – wówczas taka inwestycja ma sens.

Zamawiając filmy produktowe warto wybrać studio filmowe, które ma specjalną ofertę przygotowaną dla sklepów internetowych. Standardowo koszt przygotowania 30-sekundowego wideo prezentującego produkt wynosi od tysiąca do dwóch tysięcy złotych. Jeśli jednak zlecasz firmie większą ilość filmów lub umawiasz się na długofalową współpracę, wówczas jesteś w stanie ograniczyć koszt produkcji jednego filmu nawet o połowę.

Rodzaje filmów produktowych

Pierwszym typem filmów reklamujących produkty są filmy minimalistyczne realizowane w warunkach studyjnych na jednolitym tle. Zazwyczaj jest to klasyczne, białe tło, które prezentuja produkt z różnych perspektyw. Nowoczesne studia filmowe posiadają również specjalne rampy obrotowe, które sprawiają że produkt obraca się wokół własnej osi.

Drugim rodzajem są filmy dynamiczne, pokazujące dany produkt w ruchu. Ich celem jest przyciągnięcie uwagi za sprawą energicznych ujęć. Takie wideo stawia na widowiskowość i jego celem jest przedstawienie produktu w taki sposób, by oglądający natychmiast poczuł potrzebę jego posiadania. Wreszcie ostatni typ to filmy wzbogacone o animacje i grafiki, których celem jest wyszczególnienie najważniejszych cech i parametrów produktu. Takie filmy łączą funkcję wizualną z informacyjną.

[wideo]

Cechy dobrego filmu produktowego

Jak w każdej dziedzinie reklamy, tak i w przypadku filmu produktowego można to zrobić dobrze albo źle. To z kolei przekłada się, czy film spełni swoją rolę i doprowadzi do wzrostu sprzedaży. Warto więc poznać najważniejsze cechy dobrego filmu produktowego:

  • krótki czas trwania,
  • wysoka jakość video,
  • dobre oświetlenie prezentowanego produktu,
  • nowoczesne techniki montażowe,
  • atrakcyjny, wpadający w ucho podkład muzyczny.

Szukając firmy, która zajmuje się produkcją filmową warto zwrócić uwagę na to, czy posiadają w swoim portfolio wideo produktowe. Wiele firm zajmuje się bowiem spotkami reklamowymi, ale nie posiadaja zaplecza technicznego pozwalającego na produkcję dynamicznych, pomysłowych filmów produktowych.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Pracownia Video: https://pracowniavideo.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.